Roel in Nicaragua....

Onderzoek

De afgelopen week heb ik samen met drie studenten van de lokale universiteit URACCAN enquetes afgenomen bij de veehouders. Dit gebeurde in 3 kolonies, Los Angeles, Los Ranchitos en Nueva Guina zelf. Vandaag heb ik dan weer verscheidene boomkwekerijen in de buurt bezocht voor de prijzen van bomen te kunnen vergelijken.

Hieronder vind je enkele foto's van onderweg en van tijdens het werk...

Een kiezelmijn...

Een guitarenwinkel...

Een aantal intressante zaken die naar boven kwamen tijdens het onderzoek is dat veel boeren verschillende bomen gebruiken als medicijnen. Ook werd er in sommige gevallen wilde honing verkocht...

In Nicaragua is de overheid, het volk van Nicaragua, de eigenaar van rivieren. Veel boeren beschouwen echter de rivier als hun eigendom, sommige denken dat de rivier van God is... Tijdens het onderzoek vraag ik ook naar soortenrijkdom, iets wat iedereen hilarisch vind.. Ze moeten allemaal lachen als ik hun vraag of ze regelmatig apen (of andere beesten) zien...

Over God gesproken, de laatste tijd proberen veel mensen me te 'bekeren'. Ze willen dat ik mee kom naar kerken (de één katholiek, andere evangelistisch, nog andere van één of andere profeet...) of ze willen dat ik de bijbel met hun ga lezen...
Moeilijk om altijd maar nee te zeggen maar ze zijn er stilaan van overtuigd dat ik naar de hel ga, niet omdat ik een slecht persoon ben ... maar omdat ik rook en niet naar de kerk ga!

Voor de rest gaat alles zijn gewone gangetje... veel rijst en bonen!

Groetjes!

P.S: volgende week is het semana Santa dus ben ik er tussenuit van woensdag tot zaterdag (bestemming: Jinotepe en omgeving)

Reacties

Reacties

aaf meter

tja Roel,misschien handige tip :het gebruik van een holle zakbijbel,met ruimte voor je roltabak,je blaadjes als evangelische teksten ,om deze mensen te bekeren ,de rivier te beschermen.:)
(ooit gezien in oude westernfilms,maar dan voor een zakwiskyfles ) :)
foei van mij, te spotten met deze mooie mensen!

Roel

haha goede tip! De bijbel uithollen wordt wel gevaarlijk, best dat niemand dat ziet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!