Roel in Nicaragua....

URACCAN

Ik woon nu bij Johanna, een alleenstaande vrouw met 2 zonen. Ook heeft ze een hoop zussen en broers die allemaal in dezelfde straat wonen en die ik maar niet uit elkaar kan houden. Ze zijn allemaal heel lief en ze leren me veel Spaans, ik leer hun in ruil Engels. Ik denk dat Johanna me zo snel mogelijk van de straat wil krijgen want bij elk meisje dat op bezoek komt of passeert in de straat vraagt ze me of ik het een Chica guapa vond

Laughing
.

Ik ben aangekomen in Nueva Guinea op een heel goed moment! 46 jaar geleden werd Nueva Guinea gesticht dus het was het hele weekend feest. Op zaterdag waren er veel speeches, missverkiezing en een paarden dressuur wedstrijd. Van de paarden dressuur wedstrijd vond ik op youtube een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=nWppwXGNfS8

De paarden zijn wat kleiner als die van België en meeste ruiters dragen de typische Sandino cowboyhoed.

Zondag ben ik met Carlos in de namiddag naar het stierrijden geweest, de stier word eerst in een kleine ruimte geplaatst en goed opgepept met lichte stroomstoten, dan laat de ruiter zich zaken op de stier, de poort opent... en dan moet jeje maar goed vasthouden

Laughing
éénmaal in de arena staan er een stuk of 50 jongeren (allemaal macho's naar mijn mening), sommige van hun hebben wel een rode doek vast maar de meeste lopen gewoon hard weg. Ook heb je de typische ruiters, zoals in het filmpje, zij vangen de vermoeide stier met lassos als de ruiter er af is en leiden hem terug naar de kraal. In de namiddag zijn we naar de kermis geweest, daar had je allerlei standjes meestal voor kinderen of om wat te drinken maar ook over landbouw en veehouderij.
'S avonds terug met Johanna en een hoop familie naar de kermis geweest,Eerst waren er optredens van verscheidene dansgroepen van lokale universiteiten op traditionele Nicaraguaanse muziek. Het traditionele instrument van Nicaragua is trouwens de marimba.Erna was een optreden van een bekende band uit Managua. Ze speelden van alle soorten muziek zoals Merengue, salsa, reggea, ...

Helaas heb ik geen foto's van het weekend maar hier zijn er enkele van de universiteit URACCAN:

Een blok van klassen van de URACCAN



Ander blok met klassen





Reacties

Reacties

mama

wie is Carlos en opgelet voor te veel van die chicas guapa! ik wil je nog graag terug zien in juni.

Roel

Carlos is mijn mentor van de URRACAN

kie

(luisteren naar de mama:p)
hehe
het lijkt me een leuk gebeuren die festiviteiten en zo:D
mooie foto's ook;)
we want more

aaf meter

inderdaad .....échte macho's te paard....
smelt niet te vlug in de zon met salsa en rum ,voor de chica's!
Johanna ..... leuk zoals de oma....
Heb je wat privacy? Je plekje ....
Hoe oud zijn de zoons,ook met veel testosteron?
Geniet!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!